lördag 19 mars 2011

Varför kommenterar folk andras bloggar överhuvudtaget?

Intressant fråga.
Jag sitter och undrar och kommer fram till slutsatsen att det handlar om ego lika mycket som viljan att bli hörd och läst.
Också något mer, kanske PR...
Fått den känslan efter att ha varit på bloggen om Feta.

Annars är det språk som är dagens temafundering.
Språk är roligt (dock inte skolundervisning i det). Jag talar hebreiska och svenska flytande och kan tala engelska rätt bra. Tyska kan jag kommunicera på och arabiska (mellanöst standard) kan jag skriva och läsa på. För tillfället håller jag på med att lära mig Esperanto, och i skrift kan jag kommunicera grundläggande. Inom de närmsta tio åren har jag tänkt mig lära mig latin och spanska, kanske även franska och/eller nederländska, dessutom tänker jag försöka bli vältalande, nästan flytande, på danska och esperanto. Skånska ska jag kunna tala flytande om fem år; jag är redan på god väg. Jag tycker det är väldigt att gräva i språkens historia, titta på samband och släktskaper mellan språk och ord och har en allmän kunskapstörst om språkens element.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar